Bestuur N-VA Nevele duidt Freddy Bertin aan als opvolger van Raf Standaert in gemeenteraad.

Op 14 november 2013

Nevele, 14 november 2013.

Na het betreurd overlijden van Raf Standaert, gemeenteraadslid N-VA, heeft het bestuur van de afdeling Freddy Bertin aangeduid als zijn opvolger.

Freddy Bertin is medestichter en voorzitter van de afdeling N-VA Nevele sedert juni 2010. Tijdens de laatste gemeenteraadsverkiezingen slaagde hij er met de partij  in een kleine 20% van de stemmen binnen te halen en bracht hij N-VA in de meerderheidscoalitie met drie gemeenteraadsleden, twee schepenen en een lid in het vast bureau OCMW. Hij is ook lid van het arrondissementeel bestuur van N-VA.

In een korte reactie verklaart hij :”het is met grote piëteit maar ook met fierheid dat ik het mandaat van Raf Standaert mag verder zetten. Ik wil onze fractie nog sterker maken teneinde  de ambitieuze beleidsplannen van de meerderheidscoalitie mede te realiseren”.

Freddy Bertin studeerde sociale studies, bedrijfseconomie, management aan de Vlerick School en in Eastbourne(UK).

Hij kan terugblikken op een lange internationale bedrijfservaring met verschillende directiefuncties.

Hij is ere-voorzitter van Streekplatform Meetjesland, ere-Raadsheer Arbeidshof Gent , was gedurende vele jaren voorzitter van de Sociale School en bestuurder en medeoprichter van Arteveldehogeschool Gent. Hij is stichter en bestuurder van de Stichting Corporate Communicatie.

Freddy Bertin woont sedert 1977 in Landegem, is gehuwd en vader van twee kinderen en opa van drie kleinkinderen.

Het bestuur van de partij heeft beslist dat Freddy Bertin zijn huidig mandaat als voorzitter van de N-VA afdeling Nevele zal blijven uitoefenen.