N-VA NEVELE VRAAGT AAN CULTUURRAAD EEN VERNIEUWING IN HET PROGRAMMA FEEST VAN DE VLAAMSE GEMEENSCHAP OF 11 JULI VIERING.

Op 19 maart 2015

Traditioneel wordt er in de gemeente Nevele jaarlijks een feest georganiseerd ter gelegenheid van de 11 juli herdenking of het feest van de Vlaamse Gemeenschap.

Op vraag van N-VA en weliswaar met steun ook van andere leden van de Cultuurraad zal in de toekomst het programma van de 11 juli viering op een nieuwe leest worden geschoeid  zodanig dat een groter deel van de Nevelse bevolking betrokken wordt bij dit gebeuren.

Nevele is een gemeente met een rijke Vlaamse traditie zowel politiek maar zeker ook op cultureel gebied en daarom is er reden genoeg om zowel jong als oud te betrekken bij dit feest.

N-VA Nevele vraagt dat de Cultuurraad een samenwerking tot stand zou brengen met het gemeentebestuur, de jeugdraad en de feestcomité’s om samen een vernieuwend programma te organiseren. Het jaarlijkse feest van de gemeente zou dus best geïntegreerd worden in het nieuwe programma van de 11 juli viering. Het biedt ook de mogelijkheid om het budget van de traditionele viering fors te verhogen.