CARLOS DE WALSCHE WORDT NIEUWE VOORZITTER N-VA NEVELE

Op 18 december 2016

Het afdelingsbestuur van N-VA Nevele heeft Carlos De Walsche verkozen tot nieuwe voorzitter van de afdeling.

Hij volgt Freddy Bertin op nadat deze laatste zijn mandaat ter beschikking stelde door zijn nieuw mandaat als schepen in de bestuurscoalitie van Nevele.

Freddy Bertin is stichtend voorzitter geweest van de afdeling en dit sedert midden 2011. Samen met  een dynamische bestuursploeg heeft hij met succes de partij op de kaart in Nevele gezet zowel bij de gemeenteraadsverkiezing van 2012 als bij de federale verkiezing in 2014. Bij die laatste verkiezing werd N-VA de grootste partij van Nevele met 30% van de stemmen. Freddy blijft lid van het N-VA bestuur in Nevele.

Carlos De Walsche is 49 jaar en woonachtig te Poesele. Hij is lid van het N-VA afdelingsbestuur sedert 2015.

Hij studeerde aan de Koninklijke Militaire School en vervolgens Criminologie aan de UGent.

Sedert 1992 heeft hij een actieve carrière bij de rijkswacht . Eerst als commandant van de ruiterij en als eenheidscommandant van de cavalerieschool om daarna verantwoordelijke te worden van het veiligheidsdepartement op de nationale luchthaven te Brussel.

Momenteel is hij verantwoordelijk voor de opvolging en coördinatie van grote operaties en bijzondere interventieprocedures.

Hij is voorzitter van de Belgische politiesportbond en zijn hobby’s zijn paarden, lopen en fietsen.