N-VA Nevele reageert met ongeloof op de berichtgeving over 300.000 euro plus verwijlinteresten, te betalen door de gemeentekas voor een geschil rond riolering uit 1972.

Op 4 november 2014

Naar aanleiding van zeer recente persartikels over een rechterlijke uitspraak die de gemeente Nevele veroordeelt tot het betalen van 300.000 euro plus verwijlinteresten te rekenen vanaf 1972 reageert N-VA als meerderheidspartij met ongeloof en verontwaardiging.
De partij heeft ernstige vragen hoe het mogelijk is dat dergelijk geschil voor de rechtbank zo lang heeft aangesleept zonder dat er in het verleden door de bestuurders van de gemeente inspanningen zijn gedaan om die zaak sneller op te lossen of tot een dading te komen voor dat er nu een rechterlijke uitspraak is gevallen. Ook het feit dat er geen verjaring mogelijk is geweest roept vragen op.
N-VA vindt dat deze zaak moet opgehelderd worden en alles in het werk moet gesteld worden om ofwel juridisch deze uitspraak aan te vechten of tot een dading te komen met het Agentschap Wegen en Verkeer tot betaling maar dan over een lange periode in de toekomst.