“Twee Nevelse kandidaten op N-VA-lijsten”

Op 27 februari 2014

De Nevelse N-VA-afdeling stuurt twee kandidaten in de arena om deel te nemen aan de verkiezingen van 25 mei.

Karlien De Paepe is kandidaat op de kamerlijst (16de plaats).

Jan Pauwels is kandidaat op de lijst voor het Vlaams Parlement (5de opvolger)

Beide kandidaten zijn actief in de Nevelse politiek als bestuurslid van de lokale N-VA-afdeling en binnen het OCMW.

Karlien De Paepe is OCMW-raadslid en lid van het vast bureau, waar ze zich ontpopt als iemand met gedegen dossierkennis.  Beroepshalve  werkt ze als opvoedster in de gehandicaptensector. Vandaar haar bezorgdheden voor de complexe wereld van personen met een beperking.

De aangroei van wachtlijsten, de enorme bureaucratie die een diagnose met zich meebrengt, de fysieke ontoegankelijkheid waar personen met  een beperking steeds mee kampen zijn pijnpunten die ze wil opgelost zien.

Jan Pauwels is voorzitter van het OCMW.  Omdat hij jong gepensioneerd is kan hij zich grondig verdiepen in de OCMW-werking. Degelijke dienstverlening, uitgaven blijvend beheersen en motiverend personeelsbeleid zijn enkele sleutels van de vernieuwde OCMW-werking. Jan Pauwels was gedurende 25 jaar de directeur van de Nevelse Sint-Vincentiusschool, en Merendreese Sint-Gerolfsschool. Bij zijn pensionering werd hij opgevolgd door twee volwaardige directieleden. Hij was als vertegenwoordiger van de directeurs van het basisonderwijs ook nauw betrokken bij de werking in “De Guimardstraat”. Dossierkennis en menselijke nabijheid zijn voor hem de sleutelwoorden.